
Hublot hylder Big Bang med ny kattemodel
Den ikoniske mode-kat Choupette indtager urverdenen i forbindelse med, at Hublot fejrer Big Bangs 20-års jubilæum.
I en noget uventet alliance har Hublot valgt at lade katten Choupette være frontfigur for deres kampagne i anledning af Big Bang-kollektionens 20-års jubilæum. Chou-hvem tænker du sikkert, men Choupette er ikke en hvilken som helst baggårdskat – det er nemlig det afdøde modeikon Karl Lagerfelds berømte kat, der i sit efterhånden lange liv er blevet lidt af et fænomen på de sociale medier (se blot på Instagram @choupetteofficial).

Own it!
Hublots nye kampagne har sloganet ‘Own It’, og billederne af katten, der i høj grad ser ud til at ‘owne’ det, er blevet fotograferet af den hollandske kunstfotograf Carlijn Jacobs. Tanken er ifølge Hublot at afspejle både Hublots og Choupettes evne til at udfordre konventionerne.
Med på billederne er også Big Bang 20th Anniversary Red Magic-uret – en ny model, der hylder Hublots ekspertise for farvet keramik. Uret er desuden forsynet med Hublots Unico-urværk, der blev introduceret i 2010 som mærkets første egenudviklede automatiske kronograf. Kronografen har flyback-funktion, og værket yder 72 timers gangreserve.
Senere på måneden vil to yderligere modeller blive tilføjet jubilæumskampagnen, nemlig Big Bang Tourbillon Automatic Yellow Neon Saxem og Big Bang 20th Anniversary Titanium Ceramic.

Big Bang blev et stort brag i urverdenen
Da Hublot i 2005 lancerede Big Bang-kollektionen, gav det genlyd i den ellers lidt konservative, schweiziske urverden. Med en kombination af materialer som stål, keramik, titanium og gummi blev det banebrydende design hurtigt en moderne klassiker under mottoet ‘The Art of Fusion’.